Š. g. 28. maijā 7.-11. klašu skolēniem notika aktivitāšu diena, kuras laikā katra klase kopā ar audzinātāju vienojās dažādās aktivitātēs, lai kopā gūtu prieku, attīstītu radošumu, veicinātu katra skolēna personības pašizaugsmi. vairākas klases devās inividuālās sporta aktivitātēs, gatavoja mācību gada beigu svētku cienastu, devās attālinātās ekskursijās.
11. a klases aktivitāšu diena:
” Tā kā visi klasē esam ļoti dažādi, vēlējāmies aktivitāšu dienai izvēlēties tādu uzdevumu, kur katrs var izpausties pēc sirds patikas savu vēlmju un spēju robežās. Tāpēc vienojāmies šai dienai dot nosaukumu “Beidzot esam brīvībā”. Šī tēma visnotaļ tika izvēlēta tāpēc, ka apvieno dažādās dienā veicamo uzdevumu iespējas. Un, protams, arī tāpēc, ka šis mācību gads ir bijis ļoti piepildīts, darbīgs un nogurdinošs, un vasaras brīvlaiks nu jau ir tik tuvu, ka šķiet tikai pareizi sākt atpūsties jau tagad. Lūk, šajā dienā uzdevums ir pavisam vienkāršs. Pirmais solis, izvēlēties vienu no trim uzdevuma apakšpunktiem. 1) Apgūsti kaut ko jaunu! 2) Izbaudi brīvo dienu, izdarot kaut ko tādu, pēc kā jau laiciņu ilgojas tava sirds, bet skolas laikā tam īsti nav atradies pareizais brīvais brīdis! 3) Iepriecini savus ģimenes locekļus ar kādu labo darbiņu! Otrais solis ir, protams, ķerties pie darba. Tad nu ir tapuši kēksiņi, atsvaidzinātas pavāra prasmes, izveidotas dziesmu playlistes, kuras skandināt pilnā skaļumā visu vasaru. Ir apgūta prasme pagatavot skaistas un garšīgas kafijas, izmēģinātas jaunas receptes, ir sanācis laiks notīrīt baltās kedas tā, ka tās tiešām izskatās baltas, arī pamācīties braukt ar mašīnu, lai nokļūtu tuvāk autovadītāja tiesību iegūšanai. Vasara ir iesākta ar nopļauta mauriņa smaržu, iestādītiem zaļumiem un apzaļumotu mauriņu, aplaistītiem visiem augiem. Tika uzarta zeme un palīdzēts mammai tomātu stādīšanā. Kurš nu būtu domājis, ka mūsu klasē ir tik daudz “zaļo pirkstiņu”! Trešais solis apvienot padarīto kolāžā. Ceturtais, un, iespējams, ar gandarījumu piepildītākais, aplūkot izdarīto un priecāties par to, cik labi ir sanācis. Lūk, tad arī paskatīsimies, kas sakāms klasesbiedriem par paveikto. “Iepriecināju ģimeni ar padarītu darbu – nomazgāju traukus. Secinājums – jo retāk ko dara, jo sliktāk tas padodas” – Mikus Skaidrs, ka fizikā apgūtā hipotēžu un secinājumu rakstīšana noder arī ikdienā! “Šodien no rīta izgāju pārgājienā pa Siguldu un priecājos par silto laiku, un, kad atgriezos mājās ar tīru prātu, izdomāju nopļaut zāli!” – Ralfs “Palīdzēju mammai dārza darbos un beidzot iesēju kukurūzu- sava veida eksperiments. Iestādīt var tikai sezonā, bet palīdzēt var vienmēr.” – Valters “Klases aktivitāšu dienā pirmo reizi uztaisīju kanēļmaizītes, lai izmēģinātu ko jaunu. Tās izdevās ļoti labas un garšīgas.” – Roze “Klāt siltāks laiks, līdz ar to nu jau var pievērst uzmanību sirds nodarbei – pludmales volejbolam – gandrīz vai vairāk kā pēc gada pārtraukuma. Sevī jūtu atvieglojumu un laimi, ka ir iespēja atkal uzspēlēt.” – Dāvis “Šodien man beidzot bija iespēja baudīt relaksētu un nesteidzīgu darba dienas rītu, ko nebija iespējams paveikt pirms skolas.” – Eimija Tad nu esam noslēguši šo saulaino dienu ar gandarījumu, prieku par paveikto un pozitīvām emocijām!”
9. b klases: “Devāmies mācību ekskursijā Baškīrijā. Vai atceraties, kā 9.b klase janvārī “aizgāja” līdz Valmierai? Uzzinājām, ka mums radās sekotāji, jo ideja ceļot attālināti (bet kopā) iepatikās arī Āgenskalna Valsts ģimnāzijai un dažām citām Rīgas skolām. Par to esam priecīgi. No Valmieras mēs ceļu turpinājām austrumu virzienā, kopā veicām vairāk nekā 2000 km, līdz nokļuvām Baškīrijā. 28.maija rītā viesojāmies Maksima Gorkija skolas muzejā, kur mūs laipni uzņēma latviešu valodas skolotāja Ilona Saverasa. Vēsturiski latviešu kolonija Baškīrijā ir izveidojusies 19.gs. beigās, kad kalpiem bija iespēja iegūt zemi un iekopt savu saimniecību ārpus Latvijas. Joprojām latviešus tur uzskata par ļoti čakliem cilvēkiem, kam ir svarīgs darbs un puķu dobe pie mājas. Šobrīd gan latvieši ir sajaukušies ar citām tautām un latviski runā maz, bet latviskās tradīcijas tiek uzturētas. Ilona Baškīrijā strādā jau apmēram 10 gadus, vietējiem latviešiem māca dzimto valodu, rīko kultūras pasākumus.
“Nokļūstot” Baškīrijā, 9.b klase sadraudzējās ar latviešu puisi Arkādiju. Viņš nekad nav bijis Latvijā, bet ļoti grib tur būt, tāpēc ir iemācījies labi runāt latviski. Viņu ļoti interesē, kā dzīvo latviešu jaunieši, ko viņi dara, kādu mūziku klausās. Ja vēlaties iepazīt mērķtiecīgu un ļoti pozitīvu latvieti Arkādiju, varat viņam piesekot Instagramā arkady_magic.
9.b klase izsaka pateicību Maksima Gorkija skolas muzejam, skolotājai Ilonai Saverasai un Arkādijam par tikšanos.Gaidām jūs abus Latvijā!”
(foto no personīgā arhīva. Ilona Baškīrijas ziemā, kad sniegs ir līdz jumtam. Arkādijs pēc stipendijas saņemšanas)
Arī citas klases aktivitāšu dienā piedzīvoja daudz pozitīvu emociju.