Programma “Jaunais pilsonis” 7.e klasē
Lai veicinātu skolēnu pilsoniskās līdzdalības kompetences, 17.februarī 7.e klase piedalījās Latvijas Pilsoniskā alianse īstenotajā izglītības programmā “Jaunais pilsonis”, kuras mērķis ir veicināt jauniešu izpratni par pilsoniskā aktīvisma nozīmi, mudinot jauniešus būt aktīviem pilsoņiem un informē par iespējām iesaistīties nevalstiskajās organizācijās (NVO).
Programmas nodarbībā, spēlējot spēli “Četri stūri”, skolēni iesaistījās diskusijās par dažādiem ar pilsoniskās sabiedrības darbību saistītiem jautājumiem, tādējādi veicinot izpratnes paaugstināšanu par pilsoniskā aktīvisma nozīmi, piederības sajūtu valstij, izpratni un toleranci pret dažādo sabiedrībā, kā arī kritisko domāšanu, vienlaikus mudinot jauniešus būt pilsoniski aktīviem.
Skolēni izteica viedokli par dalību vēlēšanās, par iespēju pašiem kļūt par deputātiem, par dažādām iespējām Latvijā. Lielākā daļa sākumā atzina, ka viņiem nav iespējas mainīt kaut ko skolā, novadā vai sabiedrībā, jo viņus “uzskata par maziem, kuri neko nespēj un, kuru domas nav svarīgas”. Noklausoties lektores informāciju par iesaistīšanos nevalstiskajās organizācijās, interešu grupās un dažādās kampaņās, par brīvprātīgo darbu un ziedošanu, par ētisko patērniecību, skolēni secināja, ka katrs no viņiem tomēr ir bijis iesaistījies kādā aktivitātē, kas palīdz kādam vai padara labāku dzīvi kādai sabiedrības daļai.
Aktīvo pilsoniskumu raksturo trīs atslēgas vārdi – sadarbība, līdzatbildība, pašiniciatīva, tāpēc klases skolēni ir nolēmuši piedalīties programmas nākamajā posmā, kopīgi īstenojot kādu pilsonisko aktivitāti.
Informāciju sagatavoja skolotāja Solvita Lapiņa