Valsts svētku priekšvakarā 10. klašu skolēni laikabiedru vērtējumam nodod savu oriģinālo produktu – literāros žurnālus
Šajā mācību gadā 10. klases sāk apgūt jaunās izglītības progammas, kas balstītas kompetenču pieejā, tā tas ir visos mācību priekšmetos, arī literatūrā. Kompetence jeb lietpratība ir indivīda spēja kompleksi lietot zināšanas, prasmes un paust attieksmes, risinot problēmas reālās dzīves mainīgās situācijās. Un šī pieeja paver interesantas iespējas dažādot ikdienas stundu darbu arī latviešu valodā un literatūrā.
Visu septembri 10. klases latviešu valodā apguva līdz šim skolā nemācītas medijpratības pamatus, bet oktobrī un novembrī, apgūstot antīko literatūru, iepazina grieķu mītus, lasīja tos un vērtēja, kā šajos senajos tekstos atklāta varonība un varoņi, arī meklēja sasauces ar šo tēmu gan dažādu laiku kultūrā un mākslā, gan mūsdienu dzīvē. Rezultātā mūsu jaunieši trīs mēnešu garumā no skolēniem kļuva par pētniekiem un žurnālistiem, apvienojoties pašu izveidotās redakcijās, jo tapa medijpratībā balstīti literāri projekti. Šī konkrētā projekta kompleksais sasniedzamais rezultāts jeb tas, kas beigās ir apgūts, saprasts, izdarīts, bija izveidot literārus žurnālus saviem vienaudžiem, parādot, kā antīkās pasaules autori, literatūras un mākslas darbi un zīmīgi tēli var iedvesmot arī mūsdienu cilvēkus. Katrā 10. klasē atkarībā no skolēnu skaita bija trīs vai četras žurnālu redkolēģijas, kas valsts svētku priekšvakarā pabeidza un lasītāju vērtējumam nodeva savu oriģinālo produktu – literāro žurnālu.
Šobrīd, kad projekts jau pabeigts, skolēni secina, ka darbs bija sarežģīts, izaicinošs, bet vienlaikus interesants, jo palīdzējis pilnveidot izpratni par sev un citiem būtiskām dzīves un mākslas vērtībām, “piespiedis atvērt prātu” senāku laikmetu kultūrzīmju izpratnei un ieraudzīšanai arī laikmetīgajā kultūrā un sabiedrībā, ļāvis patstāvīgi izkopt savas radošās prasmes, ar izpratni lietojot autortiesību dažādos aspektus, kā arī izaicinājums bijis darboties ar daudziem literārajiem darbiem, tekstiem, digitālajiem resursiem un izveidot, formatēt “īstajiem” žurnāliem pielīdzināmu informējošu, izglītojošu un izklaidējošu žurnālu digitālā formā.
Šeit ieskatam piedāvājam pa vienam žurnālam no 10.a, 10.b un 10.c klases. ŠEIT
Lai prieks lasīt!
Inta Janule,
10.a/b/c klases literatūras skolotāja
13 thoughts on “10. klašu skolēni pārsteidz ar literārajiem žurnāliem”
Comments are closed.