11. klašu skolēni radošā projektā risina senas idejas mūsdienu skatījumā

Zināms, ka Rainis savai lugai “Uguns un nakts” devis apakšvirsrakstu “Sena dziesma jaunās skaņās”. Tiem, kas patiesi izdziļinājušies šīs lugas idejās, ir skaidrs, ka luga jau nav tikai par to laiku, kad dzīvoja Rainis un kas bija aktuāls 20.gs. sākumā – pārsteidzošākais, neparastākais un vienlaikus ģeniālākais šīs lugas sakarā ir atklājums, ka Rainis runā par jautājumiem, vērtībām un problēmām, kas stāv pāri laikam: kas ir cilvēces būtības un jebkuras sabiedrības, katra indivīda attīstības pamatā, kas mūs un katru personiski virza? Kur?

Un tā radās izaicinājums 11.klašu skolēniem literatūras kursā – pēc Raiņa lugas “Uguns un nakts” teksta, ideju un “zemslāņu” simbolu analīzes un apguves izvēlēties vienu no lugas “atslēgas jeb balsta” citātiem kā iedvesmas avotu savam radošajam darbam un pēc tam uz šī citāta bāzes veidot radošu projektu “RAIŅA LUGAS “Uguns un nakts” IDEJAS MŪSDIENU KONTEKSTĀ”. Projekta forma – brīva, pēc paša izvēles, jebkāda. Galvenais – skolēniem bija jānonāk pie savas atziņas, ko tieši katrs vēlas pavēstīt ar savu projektu, kādas vērtības izcelt, par kādām problēmām runāt, bet, kas svarīgi, jau – mūsdienu, varbūt arī savas esības kontekstā.

Rezultātā ir radīti darbi – katrs atšķirīgs gan saturā, gan formā. Tika iesniegtas gan foto-tekstu kolāžas, zīmējumi, animācijas, infografikas, gan videostāsti, gan īsas videoreklāmas, arī dažādi digitālās grafikas darbi, publiskā runa, kā neparastākie formas ziņā bija sacerēts un atskaņots mūzikas skaņdarbs un izšuvums uz auduma. Saturiski visus darbus vieno Raiņa idejas un katra paša personiski uzrunājoša attieksme. Ieskatam šeit daži projekti:  

Maksis Maksimilians Veģeris – video: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1J33JnvklvJ3pVF0W7FYE9yq_Qf-g5K7E

Markus Vanags – plakāts: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1J33JnvklvJ3pVF0W7FYE9yq_Qf-g5K7E

 Paula Lucāne – video: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1J33JnvklvJ3pVF0W7FYE9yq_Qf-g5K7E  

Elīza Eleonora Eiduka – zīmējums: https://docs.google.com/presentation/d/1sW-BHKDOdIhWYRabLG6Wf_Wa_WuXBX6-/edit#slide=id.p1 

Dāvis Martins Vēveris  – video: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1J33JnvklvJ3pVF0W7FYE9yq_Qf-g5K7E  

Adelīna Andersone  – reklāmas video:  https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1bxG2rAXCHUFH5Qb6gkV77k_BXs-ZkDtm  

Megija Platača  – digitālā grafika: https://docs.google.com/document/d/17jw-AeNQm8ohXQHR4dhcBiiJ22rnxuVh/edit 

Evisa Petrovska – zīmējums: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1bxG2rAXCHUFH5Qb6gkV77k_BXs-ZkDtm 

 Ieva Ošeniece – video: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1bxG2rAXCHUFH5Qb6gkV77k_BXs-ZkDtm  

Roberts Ziemelis  – video: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1bxG2rAXCHUFH5Qb6gkV77k_BXs-ZkDtm 

Kā pievienotā vērtība un motivācija skolēniem domāt, strādāt “ārpus rāmjiem” bija apsolījums, ka ar viņu projektiem iepazīsies kāds vizuālo mediju jomas profesionālis, neatkarīgais eksperts, kurš starp šiem darbiem bez pašu autoru komentāriem meklēs uzrunājošākos – tādus darbus, kuros saredzami interesanti meklējumi, arī nezinot konkrētos uzdevuma nosacījumus un kontekstu. Šoreiz sadarbība bija ar SIA “Colortime” videogrāfu, kurš no visiem projektiem ir izraudzījies veiksmīgākos, uzrunājošākos darbus un savā video atbildē tos ne tikai nosauc, bet arī katru no tiem īsi komentē (skatīt video pielikumu: https://www.dropbox.com/s/bj1tz17fmy2ou09/Video%2021-02-2021%2C%2022%2053%2032.mov?dl=0 ).

Šis projekts kārtējo reizi mums visiem – gan jauniešiem, gan skolotājiem – un ikkatram apliecina, ka mums ikvienam darbs pie sevis “nav galā un nebeigsies”, jo katra nākamā diena izaicina: “Pār sevi tev būs pāraugt pāri!”

 

Informāciju sagatavoja Inta Janule, 

latviešu valodas un literatūras skolotāja

11 thoughts on “11. klašu skolēni radošā projektā risina senas idejas mūsdienu skatījumā

  1. Atbalsojums: lovoo als mann
  2. Atbalsojums: olivia munn dating
  3. Atbalsojums: top dating sites
  4. Atbalsojums: raya dating
  5. Atbalsojums: ketodietione.com
  6. Atbalsojums: Keto diet

Comments are closed.