10. klases literāru darbu izstāsta infografikā

Izaicinājums kārtējais – izstāstīt literāru darbu INFOGRAFIKĀ

Skola – tā nav un nevar būt rutīna, tas ir izaicinājums. Šī atziņa apliecinājās, un par to šonedēļ pārliecinājās arī mūsu skolas 10.a,b,c klašu skolēni, kurus kārtējo reizi sagaidīja izaicinājums – domāt un strādāt “ārpus rāmjiem”, nestandarta, pilnīgi  jaunā situācijā, bet izmantojot esošās zināšanas. Šis reizes izaicinājums saistīts ar literatūras stundām.

Rezultāts, ko centās panākt mūsu skolēni, bija izkopt prasmi vērtēt, kā arī uzrunājoši vizuālā formā izteikt savu attieksmi par mūsdienu sabiedrību, izvirzot jautājumu šādā aspektā: vai mūsdienu cilvēks ikdienā var kļūt par varoni vai nevaroni, vai antivaroni, vai komisko varoni. Izaicinājums slēpās uzdevuma netradicionālajā formā, jo tas bija jāveic, apvienojot zināšanas un prasmes gan literatūrā, kultūrā, gan IT jomā, pie tam arī patstāvīgi iepazīstot profesionāļu veidotus materiālu par to, kas un kādas ir infografikas, un pašiem izmēģinot spēkus šajā jomā.

Šeit apskatāmas skolēnu veidotās infografikas, kas tapušas pēc Māra Bērziņa stāsta “Gūtenmorgens” dramatizējuma LTV filmā “Gūtenmorgens un Vienciems” noskatīšanās.

P.S.

Interesentu zināšanai: šobrīd laikmetīgajā mediju telpā infografikas par dažādiem sabiedrībā aktuāliem jautājumiem ir ļoti populāras, tās parādās teju ikvienā sabiedrību uzrunājošā vēstījumā, taču mums, mediju telpas lietotājiem, kā arī pašiem infografiku veidotājiem, jāapzinās, ka tās nav tikai bildes vai grafiki, bet ka labu infografiku pamatā ir skaidrs un vērtīgs vēstījums vizuāli uzskatāmā vai simbolu valodā un ka infografikā atspoguļoto datu un teksta jēga ir pievērst uzmanību būtiskākajam un interesantā veidā stāstīt stāstu.

Materiālu sagatavoja

Inta Janule,

10.a/b/c klases latv.valodas un literatūras skolotāja